Sunday, December 16, 2012

OMG ! AWAK ?! part 1


Malam yang dingin, disamping hujan turun membasahi bumi . lagu-lagu jiwang di radio karat sentiasa menemani ku . ahh.. bagusnya kalau dapat berbalas -balas mesej dengan orang tersayang dan mendengar suaranya . indahnya ! here my story begin !

Dengan hanya meminjam kereta milik abahku dan sudah bersiap dengan hanya memakai seluar jeans ,berblaus putih dan bertudung hitam . ahh. ayunya ! ok..ok.. aku perasan sekarang . Aku terus memecut laju ke QueensBay mall , Pulau Pinang untuk berjalan-jalan dan membeli sedikit barang . Barang apa la yang kau nak beli ni    Iera !  Jalan berseorangan bukan sesuatu perkara yang asing bagiku , sudah kerap kali aku keluar seorang diri tanpa berteman . Aku terlihat sehelai blaus berwarna biru turquoise , wow , cantiknya ! Aku membeli blaus itu , dan ketika sudah selesai membuat bayaran ,dan ketika mula melangkah , tiba-tiba terdapat 2 orang melanggar aku dan aku pun DUSHH!! jatuh ke lantai . Aduhh ! sakitnya.. siku aku disebelah kiri sudah terluka . Ish.. siapalah yang langgar aku ni .. bukannya nak angkat aku ke ..minta maaf ke.. ni tak boleh tercegat je dekat situ . ish.. gumam aku sendirian.

"Hei,jalan tu lain kali tengok depan . Ada mata tu gunala !" suara perempuan yang melanggar aku tadi . "Awak , dah la tu ,kesian dia dah jatuh " suara lelaki kedengaran . 
Pada firasat aku mereka ni mungkin pasangan kekasih , tapi perempuan tu kerek la . Dia ingat dengan memakai gaun paras lutut yang berwarna hitam itu dia dah cukup lawa.. hei.. aku lagi lawa laa. perempuan gedik ! Ish , nak je aku kasi ceramah free kat perempuan kerek ni. 

"Ewah, sesedap rasa hang ja nak kata noh . Hang yang langgaq aku dulu nak main salah-salah dengan aku pulak , aku debik kang naya ja.. Woi cik kak , kalau ya pun nak bercinta pandang la orang sama ni tak , tak pasai-pasai siku aku jadi mangsa kekejaman hangpa !" kata aku sambil bangun dan melihat luka di siku ku .Tudia longhat utara keluaq dah !

Tiba-tiba suara lelaki itu berkata "Eh , ni Iera kan ?" 

Haa sudah ..siapa pulak ni.? aku memandang lelaki tadi dan berkata "OMG ! awak!"

Perempuan tadi kelihatan sudah kebingungan , "Awak kenal perempuan ni ? Dia siapa ? katanya dengan melunakkan suara yang sangat manja . 

Eii.. geramnya nak je aku bagi tahu yang aku ni girlfriend dia . Ehh..terlupa pulak..ex-girlfriend . 

"Errr..ni kawan saya la awak , kawan sekelas dulu . Hai Iera !" kata lelaki tadi .

"Hai Izzad ! Awek baru ke ni ? Lawa ! hehe." kata aku dengan senyuman yang tak ikhlas ! Dan sakit di siku !

"Err...kenalkan ini Fira . Fira, ni Iera kawan saya ." kata Izzad dengan teragak-agak.

"Oh , kawan . Ingat girlfriend lama tadi " kata si perempuan kerek itu .
Cis, dah la langgar aku, buat kerek pulak tu. si Izzad ni pun satu menipu . Ish.. memang nak kena debik dengan aku, tapi itu cuma terlintas dihati saja . 

"Ehem.. kami ni kawan saja . Ok laa Izzad . Saya nak gerak dulu . Nanti kita jumpa lagi la ye " kata aku sambil kaki hendak melangkah pergi . 

"Eh . Iera ! Tunggu la dulu . jom la kita pergi minum-minum, kan dah lama tak jumpa sejak kita... err.. jom laa.." kata Izzad sambil mengusap belakang lehernya .

"Sejak apa awak? awak ni..." kata perempuan kerek dengan muka yang agak tak puas hati .

Hahaha.. apasal tak cakap je..cakap laa.. aku nak dengar.. sejak apa..?? biar perempuan kerek tu tahu siapa aku dulu.. ha.ha.ha. jahat tak aku ni? 

"Eh, tak pelah . Saya dah nak gerak ni nanti kita jumpa lagi la ye. Ok ! Bye !" kataku sambil melambai dan berlalu. ish.. mulut dan otak aku ni memang tak boleh bersatu betul . 

"Err.. bye Iera ! jumpa..la..gii.. hmmm.." kata Izzad sambil mengeluh .
Fira hanya memandang dengan Izzad muka yang tidak puas hati...


*Akan bersambung.......*



xoxo~
ⒾⒺⓎⒻⒶ_ⓈⒸⒽⒶ




suka entry ni tak budak cute?!

No comments: