Tuesday, April 17, 2012

lost in empty street


lost in empty street ! cehh ayat speaking london kau ya ! ahaks ! seronok melihat gelagat kau kawan . biarpun aku relax buat-buat tak tahu . semua orang kenal kau . baik . pandai . (itu nak dinafikan) , hotstuff sekolah . kononnya . sanggup ambil risiko agar semua orang puji kau . oh . sungguh pandai kau berdrama . berhenti jadi hipokrit la... kawan .

aicece.. semua budak kat sekolah aku tu semua kenal dia ni .alolo. biasalah hotstuff terpintar . kalau boleh semua cikgu nak dia masuk pertandingan itu dan ini . dan jadi pengerusi itu dan ini . ya..ya..bukan senang nak cari lelaki yang bertanggungjawab dan pandai macam kau . opss.. lupa dan cerewet . 

dia ni cerewet tahap cacing kerawit dah . betul . gua tak temberang lu orang semua laa. buku pun kalau boleh dia jaga jangan ada yang terpeleot pun . tu kalau buku dia . kalau buku orang dia punya bagi terpeleot macam nak balas dendam . choii . bila aku ter..peleot kan buku dia macam ni dia cakap .
"hoi... buku aku tu .. ingat  murah ke . aku punya jaga senang-senag je kau kan "

adess.. dasar mamat cerewet tahap gaban la kau ni . choii.. 

"eeii.. memang nak ketuk kepala ke haa.. nah amik balik buku kau ni ..weekk" getus aku dalam hati . 

kawan-kawan mamat aku yang lain chill je . tak de la cerewet gila macam kau . choii..choii.. satu lagi spesis perangai yang aku baru jumpa dekat iaitu suka menunjuk-nunjuk . macam dia la yang terbaik .hello . dia ni kan kalau la cikgu pilih dia untuk masuk satu competition . dia terima . tapi bila dah terima tu , datang kat aku then cakap .

"aku tak larat la nak ikut itu ini .kalau menang mesti nak kena lawan lagi . ohh tak rela.."

"kalau kau tak rela siapa suruh masuk ? tarik diri la . biar cikgu cari orang lain ." kata aku dengan sebalnya . 

"mana boleh , kesian kat cikgu . ala .lagipun tahun ni last . "

aku diam dan buat memek muka macam iya tak iya . 

"lantak kau la .. tak nak masuk ,datang merungut kat aku .lepas tu kata kesian pulak . haish , ada jugak yang kena makan kasut nanti " geram hati aku . 

dia ni kuat politik jugak oo..fullamak ..

"lu mamat jangan manyak politik lagi la.. lu masih bawah umur . orang bang bang boom kau baru padan muka kau " aku bermonolog .

"kutuk itu dan ini . cakap kosong . cakap pemimpin itu la tak guna .pemimpin ini la tak guna . cakap ******** tak guna la , penipu la , makan duit rakyat la .

"hoi , bapak kau dulu kerja under *tu* jugak kan . dasar talam bermuka-muka punya olang "

tak suka *tut* tapi duit yang *tut* bagi amik pula kau . sampai beribu *tut* bagi biasiswa kat kau .

"hoi..hoi.. jangan la pesimis sangat . bak kata orang tua-tua . buang yang keruh , ambil yang jernih " nasihat aku dalam hati . hehe. 

nota kaki : stop be hipocrite la bro . jadi *lelaki* yang sejati sikit ye . ahaks !



suka entry ni tak budak cute?!

No comments: